Matheo x Białas x Popek x Sobota „U mnie wszystko gra” – teledysk

0

Po długich bojach i wydłużonym przez to czasie oczekiwania, Matheo prezentuje oficjalny teledysk do utworu „U mnie wszystko gra”, z gościnnym udziałem Białasa, Popka oraz Soboty.

Prosty i spontaniczny obrazek, został nakręcony w miejscach gdzie poszczególni bohaterowie utworu, na co dzień tworzą muzykę (w przypadku Popka, jeszcze za czasów pobytu w Anglii), do nieco zmienionej wersji utworu, tak aby mógł mieć status oficjalnego. Dodatkowo jest to też kompozycja wprowadzająca, do zbliżającego się wielkimi krokami albumu Matheo, Popka oraz Soboty pt. „Trzech Króli”, który ukaże się w przyszłym roku. Tutaj bowiem artyści po raz pierwszy połączyli siły, zarówno wokalne jak i instrumentale. Ta, już oficjalna wersja, ukaże się również w formie fizycznej na nadchodzącym projekcie.

Matheo wyjaśnił także, dlaczego utwór „U mnie wszystko gra” zniknął z YouTube na 10 miesięcy (pisownia oryginalna):

Moi mili, po przeszło 10 miesiącach ciszy, w końcu rozwiewam tajemnice i wątpliwości w sprawie utworu „U mnie wszystko gra”. Jako, że nawet do tego momentu, dostaje od Was bardzo liczne zapytania czemu kawałek zniknął z mojego kanału oraz gdzie obiecany teledysk do niego, jestem Wam winny wyjaśnienia.

Otóż po miesiącu od opublikowania utworu w grudniu tamtego roku, z uwagi na to że publikacja odbiła się bardzo szerokim zainteresowaniem ze strony słuchaczy (w miesiąc nabyliśmy prawie 13 mln obejrzeń), odezwało się do mnie radio ( jedna z topowych komercyjnych stacji) , z propozycją grania go na swoich falach.

Pewnie wiecie ,że utwór powstał całkowicie zajawkowo i był to nieoficjalny remix utworu Baby Bash feat Frankie J pt. „Suga Suga” więc na propozycje nie mogłem przystać od tak, gdyż w takim przypadku, wpierw należałoby uzyskać zgody oryginalnych autorów, na wykorzystanie fragmentu utworu (tutaj główny motyw czyli zapętloną gitarkę) aby mógł być publikowany i tym samym zarabiać drogą oficjalną poprzez tantiemy czy digital. Żeby tak się stało, razem ze swoim managerem zgłosiliśmy się do zwierzchnika autorów kompozycji, kim w Polsce jest Universal i który reprezentuje w/w artystów.

Oczywiście Universalowi pomysł się spodobał z uwagi na ogromne zainteresowanie utworem, który bez żadnej promocji uzyskał lepsze wyniki niż większość wielkich premier do teraz oraz to, iż naturalnie jako wydawca miałby procent z dalszej jego eksploatacji, na wszystkich polach. Ja z uwagi na to, że zupełnie nie kalkulowałem takiego zainteresowania, po prostu ucieszyłem się na wieść pojawienia sie możliwości, że utwór może stać się oficjalny. Żeby więc zagrać fair, na czas trwania procesu pozyskiwania praw przez polski oddział Universala, od ich zagranicznych wykonawców, zablokowałem utwór na swoim kanale, dlatego też milczałem odnośnie Waszych pytań, gdyż sprawa była dość zawiła i nie widziałem sensu tłumaczenia jej przed oficjalną już publikacją, do której dążyłem. W między czasie nakręcony został klip do utworu z wszystkimi gośćmi, który zapowiadałem już bodajże w marcu i wszystko czekało tylko, na umowy, które zapewniano nas, że zostaną sfinalizowane w maksymalnie 2 miesiące. Niestety z 2 miesięcy zrobiło się 3, z 3, 4 itd. Cały czas dawano nam informacje typu za tydzień, za 2 tyg, ktoś ma urlop i tak minęło 9 miesięcy. Jako, że nie miałem jakiś wygórowanych wymagań i nie był to singiel do żadnej płyty, cierpliwie czekałem, dalej omijając pojawiające się pytania aby dobrnąć do szczęśliwego finału. W między czasie parę osób pokopiowało sobie utwór na swoje kanały, gdzie zrobił łącznie prawie drugie tyle wyświetleń ile na moim (co naturalnie przepadło mi). Przełom nastąpił miesiąc temu gdzie poinformowano nas, że podpisy będą ale że jeden z wykonawców teraz jest w Sony. Dogadane zostało ponoć tak między wytwórniami że jeśli Universal zdobędzie podpis swojego artysty to automatycznie Sony również. Jak już się domyślacie to również się nie nastąpiło… mimo, że Universal zapewnił nas, że podpis już ma, co okazuje się być dalej pustymi słowami. Nie będę tutaj jak większość by oczekiwała rzucał piorunami w stronę Polskiego Universala, bo to nie ma sensu. Zostawię sobie jedynie miejsce na oczywistą dygresję, że wytwórnia ta powinna mocno zastanowić się nad zmianą polityki i personelu, gdyż zwyczajnie nie funkcjonują jak powinny. Jest to w Polsce (co celowo podkreśliłem parę razy, a nie ogólnie całym na świecie) skamieniały twór, nieprzystosowany zupełnie do zmian, jakie obecnie w muzyce zachodzą no i niestety rozwalony organizacyjnie (oczywiście mówię to na swoim przykładzie i niestety nie tylko w kwestii tego utworu, bo rozmów mieliśmy parę w kwestiach różnych projektów i nic nie wypaliło już na samym poziomie wymiany informacji)

Oczywiście pozdrawiam Panią Anie z działu publishingu z Trójmiasta , która chyba jako jedyna młoda, ambitna osoba tam, gdzieś po drodze, potrafiła utrzymywać kontakt i cokolwiek uzyskać w tydzień, a nie w 10 miesięcy ale wiadomo, jeden działający trybik nie zmieni faktu, że całość nie działa. Widzicie, człowiek ma prawo się z zniecierpliwić tym wszystkim, zwłaszcza po takim okresie niepowodzeń i głuchego telefonu więc dobijając do brzegu, mówię co następuje.

Z dniem dzisiejszym, odblokowuje utwór na swoim kanale i co będzie to będzie ale chyba można, ze spokojnym sumieniem stwierdzić, że wyczekałem jak my wszyscy swoje. Niestety polski Universal zabił ten utwór swoją nieudolnością ale może się mylę. To pozostawiam Wam.

Dodatkowo w środę odbędzie się premiera obiecanego teledysku i tu mały zabieg jaki postanowiłem przeprowadzić: zmieniłem nieco formę utworu jak i refrenu aby nikt nie miał podstaw do zablokowania go. Także zabrzmi nieco inaczej ale nie będzie już remixem, a utworem oficjalnym, z możliwością pobrania go również, ze wszelkich serwisów muzycznych.

Mam nadzieję, że rozwiałem tym samym wszelkie wątpliwości. Waszych rzeczowych pytań i uwag zawsze staram się słuchać i mam nadzieję, że po tym wpisie macie już wszystko wyjaśnione. Essa !!!! – napisał Matheo.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments